34_2018 Santino, Fredo, Michael y yo.jpg

Santino, Fredo, Michael and I

2018

Mixed-media on canvas

140 x 180 cm

Photo Credit Rocío Caballero

Collection Manuel Lomelí

Santino, Fredo, Michael y yo

2018

Mixta sobre tela

140x180 cm

Foto cortesía Rocío Caballero

Colección Manuel Lomelí

Santino, Fredo and Michael Corleone are perhaps the first gray men that the cinema placed in the mind of the painter. In this image, Rocío Caballero presents a self-portrait that includes children playing ‘riding’ a car. In their imagination, it is a police chase that is recreated with the toy cars that accompany the scene.  They are accompanied by a guardian, a Yuppie rabbit.

 

Little Rocío looks at the horizon as she understands that she has always been captivated by Yuppies in suits, rude, dominant, seductive, owners of a well-learned masculinity.  However, she knows that in that, car without tires she will not have the opportunity to escape the chase.

~Beatriz Garduño

Santino, Fredo y Michael Corleone son tal vez los primeros hombres grises que el cine colocó en la mente de la pintora.  En esta entrega Rocío Caballero presenta un autorretrato. Los cuatro niños juegan montados en un auto que participa con la imaginación en una persecución policiaca que se recrea con los autos de juguete que acompañan la escena. A manera de custodio, los acompaña el Yuppie conejo. 

 

La pequeña Rocío mira al horizonte mientras comprende que siempre le han cautivado los Yuppies trajeados, rudos, dominantes, seductores, dueños de una masculinidad bien aprendida, sin embargo, sabe que en ese automóvil afectivo sin llantas no tendrá oportunidad de escapar.

~Beatriz Garduño